Формування інноваційних складових підприємств індустрії гостинності

Автор(и)

  • Інна Миколаївна Поворознюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2575-5114

DOI:

https://doi.org/10.31499/2786-7838.ssedj.2023.1(3-4).73-80

Ключові слова:

готельний бізнес, ресторанний бізнес, інноваційні технології, якість послуги, інноваційний процес, індустрія гостинності

Анотація

Мета. Стаття присвячена формуванню інноваційних технологій на підприємствах індустрії гостинності. Обґрунтовано, що інноваційні технології, дозволять готельєрам та рестораторам домогтися певних переваг перед конкурентами; інновації є джерелом довгострокового економічного зростання, адже ті підприємства, які постійно застосовують інноваційні підходи завжди будуть успішно працювати та отримувати  високі результати від своєї виробничо-господарської діяльності. Метою статті є узагальнення і систематизація формування основних складових інноваційного розвитку підприємств індустрії гостинності та їх використання на сучасному етапі господарювання. Дизайн / методи / підходи. Для досягнення мети дослідження використано такі наукові методи, як: історіографічний, порівняльний, методи аналізу та синтезу. Результати. Ми живемо у найцікавіший час за всю історію людства. Технології розвиваються експоненційно, а не лінійно, як це було прийнято раніше, а використання сучасних технологій та інновацій стали невід’ємною частиною виживання підприємств в умовах пандемії та воєнного стану. Сучасні технології дозволяють підтримувати високий рівень обслуговування, розширювати спектр послуг, удосконалювати систему управління, посилювати контроль за роботою персоналу, а також забезпечувати високий рівень безпеки для гостей. Тому їх вивчення є актуальним завданням сьогодення. Сьогоднішні реалії життя диктують умови роботи для усіх підприємств різних форм власності. Підприємства індустрії гостинності найбільш вразливі до цих змін. Тому готелі та ресторани повинні орієнтуватися на свою аудиторію, а їх власники повинні робити все можливе, щоб розширити число споживачів і убезпечити свій бізнес від ризиків та збитку. Важливою умовою їх реалізації повинно стати вміння підприємців адаптуватися до нових умов, що склалися на даному етапі господарювання та вміти вчасно і ефективно впроваджувати різні види інновацій (технологічні, виробничі, логістичні, економічні, соціальні, інформаційні), вміло пов’язувати їх в управлінській діяльності. Для багатьох підприємств залишається проблемою нездатність керівників зрозуміти необхідність та домогтися інноваційного оновлення, так як існує нерозуміння ролі інформації, як базового ресурсу управління підприємством. Тому, що інноваційні технології сьогодні, як ніколи раніше, стають цінним ресурсом для підприємств готельного та ресторанного бізнесу. Оригінальність / цінність / наукова новизна. Доведено, що інноваційна діяльність є невід’ємним елементом у розвитку підприємств індустрії гостинності. Практичне значення. Виокремлено низку особливостей інноваційної діяльності в індустрії гостинності. Подальші дослідження. Розробка методичного забезпечення аналізу ефективності інновацій на підприємствах індустрії гостинності.

Біографія автора

Інна Миколаївна Поворознюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

завідувач кафедри технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи, кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Asaulenko, N. V. (2020). Modeli innovatsiinoho protsesu na pidpryiemstvakh industrii hostynnosti [Innovation process models at the hospitality industry enterprises]. Prychornomorski ekonomichni studii – Black Sea Economic Studies, 55(1), 71–77. https://doi.org/10.32843/bses.55-11 (in Ukrainian)

Avihdor, G., & Kapitsa, U. (Eds.). (2011). Zakonodavche reguliuvannia innovatsiinoi dialnosti v Evropeiskomu Soiyzi ta dergavah-chlenah ES [Legal regulation of innovation activity in the European Union and EU member-states]. Feniks. http://surl.li/oohhe (in Ukrainian)

Balaniuk, I. F., Shelenko, D. I., Biloshkurskyi, M. V., Povorozniuk, I. M., & Slatvinska, L. A. (2020) Аn integrated approach to the enterprises business efficiency assessment. Management Theory and Studies for RuralBusiness and Infrastructure Development, 42(4), 486–496. https://doi.org/10.15544/mts.2020.50

Davydova, O. Yu. (2017). Formuvannia systemy innovatsiinoho upravlinnia rozvytkom pidpryiemstv hotelno-restorannoho hospodarstva [The formation of the system of innovation management of development of enterprises of hotel-restaurant industry]. Business Inform, (11), 459–464. https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2017-11_0-pages-459_464.pdf (in Ukrainian)

Grosul, V. A., Zubkov, S. O., & Ivanova, T. P. (2018). Metodychnyi instrumentarii ociniuvannia rivnia innovaciinoi aktyvnosti pidpryiemstv restorannoho hospodarstva [Methodological tools for assessment of innovative activity level of restaurant business enterprises]. Marketing and Management of Innovations, (1), 284–294. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-21 (in Ukrainian)

He, H., & Harris, L. (2020) The impact of Covid-19 pandemic on corporate social responsibility and marketing philosophy. Journal of Business Research, (116), 176–182. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.05.030

Klapchuk, M. V., Biian, V. I., & Brukhliy, V. B. (2015). Innovatsiini tekhnolohii v restorannomu hospodarstvi [Innovative restaurant business technologies]. Karpatskyi krai, 1–2(6–7), 92–99. http://nbuv.gov.ua/UJRN/kkr_2015_1-2_13 (in Ukrainian)

Kushniruk, V., Velychko, O., & Koval, O. (2023). Upravlinnia biznes-protsesamy v hotelno-restorannomu biznesi [Business process management in the hotel and restaurant business]. Economy and Society, (47). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-65 (in Ukrainian)

Lysiuk, T., Tereshchuk, O., & Pasichnyk, M. (2022). Innovatsiini tekhnolohii u hotelno-restorannomu hospodarstvi. [Innovative technologies in the hotel and restaurant]. Economy and Society, (40). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-11 (in Ukrainian)

Mendela, I. Ya., Mendela, Ye. M. (2022). Marketynhovi innovatsii v hotelnomu biznesi [Marketing innovations in the hotel business]. Tourism and Hospitality Industry in Central and Eastern Europe, (4), 21–25 https://doi.org/10.36477/tourismhospcee-4-3 (in Ukrainian)

Omelyanenko, V. A., Martynenko, V. V., Slatvinskyi, M. A., Povorozniuk, I. M., Biloshkurska, N. V., Biloshkurskyi, M. V. (2019). Methodological bases of sectoral innovation priorities evaluation within security-based strategies. International Journal of Civil Engineering and Technology, 10(02), 1217–1226. https://iaeme.com/Home/article_id/IJCIET_10_02_118 (in Ukrainian)

Pasieka, S., Kirdan, O., Braslavska, O., Kosmidailo, I., Oliinyk, O., Povorozniuk, I., & Drobotova, M. (2022). The economic role of tourism in European countries’ sustainable development. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, 44(3), 323–337. https://doi.org/10.15544/mts.2022.33

Polinkevych, O. (2021). SMM-prosuvannia innovatsiinykh posluh u hotelno-restorannomu biznesi v umovakh COVID-19 [SMM-promotion of innovative services in the hotel and restaurant business during the COVID-19 pandemic] Restaurant and Hotel Consulting. Innovations, 4(2), 206–222. https://doi.org/10.31866/2616-7468.4.2.2021.249066 (in Ukrainian)

Povorozniuk, I. M. (2021a). Formuvannia ta realizatsiia antykryzovoho upravlinnia na pidpryiemstvakh industrii hostynnosti v period pandemii COVID-19 [Formation and implementation of anti-crisis management at hospitality industry enterprises during the COVID-19 pandemic]. Economy and Society, (29). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-18 (in Ukrainian)

Povorozniuk, I. M. (2021b). Innovatsiini tekhnolohii v restorannomu biznesi [Innovative technologies in restaurant business]. Economy and Society, (30). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-30-17 (in Ukrainian)

Schumpeter, J. A. (1934). The theory of economic development: An inquiry into profits, capital, credit, interest, and the business cycle. University of Illinois at Urbana-Champaign’s Academy for Entrepreneurial Leadership Historical Research Reference in Entrepreneurship. https://ssrn.com/abstract=1496199

The National Intelligence Council (2008). Global Trends 2025: A Transformed World. NIC 2008-003. Washington, U.S. Officе of the President. http://surl.li/nxlfj

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-05

Як цитувати

Поворознюк, І. (2023). Формування інноваційних складових підприємств індустрії гостинності. Sustainable Socio-Economic Development Journal, 1(3-4), 73–80. https://doi.org/10.31499/2786-7838.ssedj.2023.1(3-4).73-80

Номер

Розділ

Статті