Стратегії інноваційного розвитку готельно-ресторанних підприємств України

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2786-7838.ssedj.2023.1(1-2).67-72

Ключові слова:

інновації, стратегії, готельно-ресторанний бізнес, інноваційні технології, підприємства ресторанного господарства

Анотація

Мета. Метою дослідження є пошук та впровадження інноваційних стратегій розвитку готельно-ресторанних підприємств України. Дизайн / методи / підходи. Використано такі методи дослідження, як аналіз, синтез і порівняння. Результати. У сучасних умовах готельне та ресторанне господарство є невід'ємною частиною індустрії гостинності. Це на сьогодні цілий комплекс, що визначає загальні перспективи розвитку всіє галузі. Для ефективного та успішного вирішення комплексу завдань щодо підвищення конкурентоспроможності на ринку, необхідно впроваджувати на практику інноваційні стратегії в готельно-ресторанного господарстві. Аналіз тенденцій розвитку індустрії гостинності показує, що підприємства, які впроваджують інноваційні методи та стратегії в свою діяльність, отримують дедалі більше зростання. Враховуючи значний вплив інноваційно-еконо мічного зростання й перспективного розвитку підприємств індустрії гостинності в сучасних умовах доцільно визначити інноваційні стратегії як такі, які пропонують потенційні можливості збільшення економічної ефективності. Оригінальність / цінність / наукова новизна. Досліджуючи впровадження інноваційних стратегій готельно-ресторанної індустрії України, варто відзначити високий рівень конкуренції в індустрії гостинності. Це стимулює пошук нових способів і елементів ефективного функціонування. Одним із головних напрямків у цій сфері є розробка та застосування різноманітних інновацій, які можуть стати потужним поштовхом для розвитку індустрії гостинності. У процесі впровадження інновацій на підприємствах відбуваються зміни, які зачіпають практично всі сторони їх діяльності. Практичне значення. Доведено доцільність впровадження інноваційних стратегій у готельно-ресторанному господарстві України; практичне значення – посилення застосування інноваційних стратегій на практиці. Подальші дослідження. Обґрунтування шляхів застосування інноваційних стратегій у готельно-ресторанному господарстві України є подальшими дослідженнями автора.

Біографії авторів

Людмила Миколаївна Нещадим, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доцент кафедри технологій та організації туризму і готельно-ресторанної справи, кандидат економічних наук, доцент

Гунаван Праїтно, Університет Бравіджая

професор кафедри регіонального та міського планування, доктор філософії з міського та регіонального планування

Посилання

Ahafonova, L. H., & Ahafonova, O. Ye. (2006). Turyzm, hotelnyi ta restorannyi biznes: Tsinoutvorennia, konkurentsiia, derzhavne rehuliuvannia [Tourism, hotel and restaurant business: Pricing, competition, government regulation]. Znannia Ukrainy – Knowledge of Ukraine (in Ukrainian)

Antoshkova, N. A. (2020). Analiz suchasnoho rynku restorannykh posluh v Ukraini [Analysis of the modern market of restaurant services in Ukraine]. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference “Suchasni napriamy rozvytku ekonomiky, pidpryiemnytstva, tekhnolohii ta ikh pravovoho zabezpechennia” [Modern directions of development of the economy, entrepreneurship, technology and their legal support] (pp. 203–205), Lviv (in Ukrainian)

Arkhipova, V. V. (2007). Orhanizatsiia restorannoho hospodarstva [Organization of restaurant facilities]. Centre of educational literature (in Ukrainian)

Balmer, J. M. T., & Thomson, I. (2009). The shared management and ownership of corporate brands: The case of Hilton. Journal of General Management, 4(34), 15–37. https://doi.org/10.1177/030630700903400402

Borysova, O. V. (2012). Tendentsii rozvytku hotelno-restorannoho biznesu v Ukraini [Trends in the development of hotel and restaurant business in Ukraine]. Economic strategy and prospects for the development of trade and services, 1(2), 331–338. http://surl.li/lcydp (in Ukrainian)

Bovsh, L., & Hopkalo, L. (2020). Kontseptualizatsiia facility menedzhmentu u hotelnomu biznesi [Conceptualization of facility management in the hotel business]. Restaurant and hotel consulting. Innovations, 1(3), 120–129. https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.1.2020.205575 (in Ukrainian)

Felenchak, Yu. B. (2019). Pidkhody do vyznachennia sotsialnoho turyzmu v konteksti formuvannia sotsialnoi doktryny turyzmu [Approaches to definition of social tourism in the context of formation of social tourism doctrine]. Innovative economy, (3–4), 119–124. http://surl.li/lcyes (in Ukrainian)

Halasiuk, K. A. (2015). Analiz isnuiuchykh metodyk otsinky innovatsiinoho potentsialu pidpryiemstv sfery posluh [An analysis of existing methods for assessing the innovation potential of service enterprises]. Scientific Bulletin of V. O. Sukhomlynskyi Mykolaiv State University. Economic Sciences, (1), 98–102. http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvmduce_2015_1_21 (in Ukrainian)

Hataliak, O. M., & Hanych, N. M. (2012). Suchasni tendentsii rozvytku restorannoho hospodarstva [Modern trends in the development of the restaurant industry]. Proceedings of the jubilee VI international conference dedicated to the 10th anniversary of the Department of Tourism “Heohrafiia i turyzm: yevropeiskyi dosvid” [Geography and tourism: European experience] (pp. 95–100), Lviv (in Ukrainian)

Malska, M. P., Hataliak, O. M. & Hanych, N. M. (2013) Restoranna sprava: tekhnolohiia ta orhanizatsiia obsluhovuvannia turystiv (teoriia ta praktyka) [Restaurant business: technology and organization of tourist services (theory and practice)]. Centre of educational literature (in Ukrainian)

Mendela, I. Ya. (2013). Planuvannia innovatsiinykh stratehii pidpryiemstvamy hotelnoho biznesu [Planning of innovative strategies by hotel business enterprises]. The Actual Problems of Regional Economy Development, (9), 125–129. http://nbuv.gov.ua/UJRN/aprer_2013_9%281%29__23 (in Ukrainian)

Reha, M. H. (2014). Perspektyvy rozvytku biznes-planuvannia v hotelnomu i restorannomu hospodarstvi [Prospects of business planning in hotel and restaurant sector]. Odesa National University Herald Series: Economy, 2/4(19), 38–40. http://visnyk-onu.od.ua/journal/2014_19_2_4/08.pdf (in Ukrainian)

Yakhter, A. (2015). Pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstv restorannoho hospodarstva za rakhunok uprovadzhennia innovatsiinoi diialnosti [Increasing the competitiveness of restaurants in the enterprise by introducing innovative activities]. Collection of scientific works of Cherkasy State Technological University, Series: Economic Sciences, 1(39), 132–137. http://ven.chdtu.edu.ua/article/view/84453 (in Ukrainian)

Yakymenko-Tereshchenko, N. V. (2018). Otsinka konkurentospromozhnosti pidpryiemstv hotelno-restorannoho biznesu pid chas skladannia biznes-planu [Evaluation of competitiveness of enterprises engaged in hotel-restaurant business when drafting a business plan]. Market infrastructure, (24), 299–303. http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/24_2018_ukr/52.pdf (in Ukrainian)

Zinchenko, V. (2019). Features of business planning in the service sector. Restaurant and hotel consulting. Innovations, 2(2), 284–291. https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2.2019.188213 (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-25

Як цитувати

Нещадим, Л., & Праїтно, Г. (2023). Стратегії інноваційного розвитку готельно-ресторанних підприємств України. Sustainable Socio-Economic Development Journal, 1(1-2), 67–72. https://doi.org/10.31499/2786-7838.ssedj.2023.1(1-2).67-72

Номер

Розділ

Статті